Functionaliteiten Demo

Klantcase PuurZorg

“Meer efficiëntie in het primair proces met FleGo”

FleGo is ontwikkeld voor én door mensen uit de zorg. Dat is mede te danken aan PuurZorg. In 2020 en 2021 trokken we samen op om FleGo door te ontwikkelen. Het resultaat: één robuust, geïntegreerd pakket voor het volledige primaire proces van intermediairs in de zorg. Zowel kleine als grote bureaus kunnen uit de voeten met ons standaard all-in pakket.

Vooraanstaande matchmaker

PuurZorg in Oosterhout biedt totaaloplossingen voor personeelsproblemen binnen (thuis)zorginstellingen én maakt matches tussen zorgvrager en zorgtalent. Sinds de start in 2007 ontwikkelde het bureau zich tot een vooraanstaande matchmaker in de markt. Dagelijks bemiddelt het bureau zo’n 1.000 zorgtalenten (zowel zelfstandig zorgprofessionals als uitzendkrachten) en bedient het zo’n 100 zorgvragers: (thuis)zorginstellingen en particuliere cliënten.

Noor Treffers, mede-eigenaar van PuurZorg: “We mistten de doorontwikkeling van ons vorige pakket. In feite werkten we nog altijd met verschillende pakketten naast elkaar. We móesten onze ICT op orde krijgen, voor ons eigen proces én omdat zorgorganisaties voor wie we werken dat verlangen. Wat we wilden was één geïntegreerd pakket voor dossier, planning en facturatie.”

Samen optrekken

Voorjaar 2020 raakten PuurZorg en FleGo met elkaar in contact. FleGo was nog volop in ontwikkeling en beide partijen besloten samen op te trekken om te komen tot één standaardpakket voor bemiddeling van flexibel zorgpersoneel. Noor: “Ons programma van eisen bleek veel raakvlakken te hebben met waar FleGo naartoe wilde. Ze hadden al veel bedacht, maar ze moesten ook nog veel ontwikkelen. Een mooie kans voor ons om FleGo te helpen vormgeven. Wij deelden informatie over onze werkprocessen, zij deelden hun ICT-kennis.”

Militaire precisie

Joyce Vissers begeleidde vanuit PuurZorg de implementatie, die in twee fasen werd uitgevoerd. “We voerden de implementatie met militaire precisie uit”, vertelt ze. “We werkten met heel strakke deadlines en hadden veel overleg met de stuurgroep en de projectgroep die FleGo voor dit traject had opgericht. Samen bepaalden we de planning en de volgorde van de uitrol van het pakket. In de samenwerking waren we allemaal lekker direct, niet toevallig één van onze kernwaarden.”

Robuuste modules

Bij livegang beschikte PuurZorg over twee modules: Dossier en Planning. Ondertussen ontwikkelde FleGo de facturatiemodule. “Dat was een bevalling van precies 9 maanden”, aldus Martijn van Veen, mede-eigenaar van FleGo. “Daardoor hebben we wel één van meest robuuste facturatiemodules van Nederland. Iedere klant die gaat werken met FleGo kan uit de voeten met de facturatie-instellingen zoals we die hebben bedacht, terwijl geen klant hetzelfde is.”

Eén van de mogelijkheden is bijvoorbeeld dat je als intermediair kunt kiezen voor een facturatiemodel waarbij je geen debiteurenbeheer hebt op alle kleine zzp-facturen. Dit is geïntegreerd in het platform en gaat dus automatisch. Wel zo prettig als je als werkt met honderden zzp’ers. PuurZorg heeft bijvoorbeeld ook particuliere cliënten. Geen probleem, want FleGo voorziet in één facturatieronde voor intramurale zorg, extramurale zorg en cliëntenzorg. Zo’n facturatieronde is voor een bemiddelaar met de omvang van PuurZorg klaar in 20 minuten.

Joyce VissersManagement
Noor TreffersDirectie en Mede-eigenaar

Snelheid van plannen

De grootste kracht van FleGo voor PuurZorg? “Dat we één proces hebben voor de hele bedrijfsvoering”, vertelt Noor. “Alles draait bij ons om de snelheid van plannen. Elke dienst moeten we zo snel mogelijk uitzetten en invullen. Voorheen kostte dat best wat handmatig werk, maar in FleGo werkt dit veel efficiënter met filters. Dat geldt ook voor facturatie. Voorheen kostte een facturatieronde veel tijd, nu gebeurt dat automatisch in FleGo.”

BI-managementrapportages

Een ander criterium van PuurZorg was een Business Intelligence-oplossing voor managementinformatie. Ook daarin voorziet FleGo, met visuele inzichten in onder meer bezettingsgraden, urenoverzichten en inzethistorie. Gebruikers kunnen hiervan overzichtelijke rapporten uitdraaien.

Continu verbeteren

In nauwe samenwerking met PuurZorg ontwikkelden we FleGo tot een standaard all-in pakket dat geschikt is voor elke intermedair. “Het is een blauwdruk van je bedrijfsproces”, vindt Noor. “FleGo dwingt je min of meer om te standaardiseren en efficiënt te werken.” Fijn vindt ze het ook dat FleGo blijft doorontwikkelen. “Ze bekijken continu hoe ze processen kunnen verbeteren, met input van ons en andere gebruikers. “Een voorbeeld daarvan is het genereren van contracten die zzp’ers hebben met intermediairs en opdrachtgevers. Dat gaat ons en andere intermediairs enorm helpen.”

Wil je FleGo beter leren kennen?

We vertellen je graag meer over FleGo: